「今日lunch食乜好?」差不多是打工仔每日煩惱的問題吧? Canteen吃到厭,餐廳要等位又多人,便當似乎是不錯的選擇,加熱方便,有些更可以冷吃,相信是不少繁忙人士的首選。今年35歲的Ken,於兩個月前在調景嶺站上蓋商場開設了Bentoya(即便當屋意思),以車站便當為主題,售賣日式便當、手卷及飯糰,他設有自家的食品工場,便當每日新鮮製作,然後出車直達店中。開業首兩個月,反應甚好,當中以蒲燒鰻魚及和風牛肉便當最受歡迎!

2017111001.jpg

採訪當日,記者來到位於調景嶺港鐵站上蓋都會駅商場的Bentoya,店中有售賣咖喱吉列豬排便當、漢堡意粉便當、豚肉生姜燒便當及和風牛肉便當等,還有很多小食,如新鮮出爐的大阪燒、薯仔沙律及溏心蛋等,琳瑯滿目,令人食指大動,有如置身日本車站,買完可以上車吃的感覺。老闆Ken表示:「便當有分凍食及熱食,我哋仲可以幫客人加熱,拎返公司或者即刻食都得。」

2017111002.jpg

12年,Ken開設了自家的食品工場,每日新鮮製作便當,並送抵店面,「我哋做嘅便當全部唔加防腐劑,每日送去店鋪3次,賣完就冇。」Ken指於港鐵站的商場開店有一定的優勢,「好似日本嘅車站便當店鋪,唔同時段都有人流,滿足到唔同類型嘅客人。」

2017111004.jpg

選擇在都會駅商場開業,全因這裏有不同類型的客人。Ken說:「現時朝早以上班族為主,夜晚就到放工嘅人士嚟購買。通常午市最多人,除咗街坊及其他商戶外,附近仲有中、小學及知專設計學院,會有好多學生嚟幫襯。」

現時Bentoya日賣約200個便當,當中以和風牛肉便當及飯糰最受歡迎,飯糰和便當的售價約$13至$68不等。Ken說:「開張當日係10號風球,全商場得我哋一間食店開門,好多人嚟買便當,出現人龍。之後幾次打風,我哋嘅生意都多平時一倍!」

2017111005.jpg

接手家族生意

99年中學畢業後,Ken做過零售業及採購代理的工作,直至05年,因為爸爸退休,他便接手家族生意,經營飲食集團,旗下包括吉列牛專門店琥酌、居酒屋八海山、居食屋一休、六丸及七本日本料理等。「屋企人以前做廚房工程,代理外國牌子嘅廚房設備,喺00年開始發展埋日本料理餐廳,以居酒屋類型為主。我接手後,主要負責管理生產及控制成本等back office嘅工作。」

2017111006.jpg

一直沒有刻意找尋新方向的Ken,在12年卻遇到了需要改變的時機,因當年香港整體經濟不景氣,令餐廳收入減少,加上各方面的成本都有所提升,Ken便想到設立自家食品工場來解決問題。「如果自己做埋餐廳嘅貨源供應,供貨及運輸上會慳好多,仲可以批發畀其他餐廳。」他更親自到日本各種食品公司洽談代理,現時已成功合作的品牌約有13個,批發的客戶多達300個。

2017111007.jpg

零售慳人手
有自家食品工場的便利,令Ken嘗試發展零售食店,節省了在店內烹調的成本,「今年2月有開Bentoya嘅構思,零售鋪相比餐廳,減省到店面大量嘅人手,我哋做埋食材供應,產品嘅價錢一定比坊間平2至3成。我希望客人用大眾化嘅價錢,食到中高檔級嘅海鮮食材,好似燒鰈魚、筑前煮、鰻魚及蟹肉等,平時坊間要食質素好嘅海鮮可能$150起,我哋做到$40至$50畀大家食到。」

Ken指最大的困難在對食品的測試,「初時要測試食物嘅保存期,試過放3至4日,我都照食,結果肚痛,最後決定每日即製唔加防腐劑。醬汁嘅味道及用米嘅種類,都分好多製作方法及種類,我起碼食過五十幾種米,開張前真係食飯食到怕。」
 
Bentoya於今年9月開業, 雖然Ken經營餐廳的經驗十分豐富,但零售食品店還是第一次,故有很多地方未上手。「餐廳多數週末先多人,Bentoya就逢星期一至四多人,週末比較靜;另外,客人嚟買便當,閒日會多揀飽肚類,週末就會揀小食為主。」
 
要學預分量

Ken表示初初不懂預貨量,試過賣剩很多,又試過很早沽清,「鯖魚便當試過好好賣,又試過一個都賣唔出,搞到最後要丟晒;亦試過成間鋪嘅便當好早賣完,8點就收鋪。經過呢兩個月嘅統計數字,預備嘅分量慢慢就開始準確。」

宣傳方面,Ken主要用facebook及網站宣傳,「因為社區中以年輕人較多,所以會用埋instagram宣傳,keep住定時post相,吸引多啲後生仔嚟幫襯。」現時Bentoya每日營業額約萬多元,月賺約$75,000,Ken說:「我希望能夠喺香港帶起車站便當嘅文化,啱啱喺油塘開多咗間分店,我目標喺18年內開多15間分店。」
2017111012.jpg
2017111013.jpg