俗語說工字不出頭,不少打工仔都想透過創業闖出另一片天,當中以小食店作起步為熱門之選,但我們每日接觸的飲食業並不是想像般簡單,避免創業時才來碰釘,可先報讀坊間的小食店創業課程,學製多款街頭小食及了解店鋪運營的技巧,為創業作好準備。

2011201701a.jpg

剛於葵涌廣場開業的小食店「友好嘢食」,主打咖喱小食,創辦人阿充原從事物流工作近20年,但一直希望創業開小食店。「年幾前,我開始準備,好似練習廚藝及留意相關嘅資訊。喺半年前,我仲報讀仁愛堂舉辦嘅街頭小食創業證書課程,學習店鋪運營及了解行業嘅狀況,之後就辭工同兩位朋友一齊創業。」

2011201702a.jpg

5分鐘內給客人

阿充表示這是他首次創業,所以店鋪的日常運作及食物處理工序,大多來自課程導師的教導,再因時制宜而來,「導師有講過食物最好先加工一部分,等客人落單後再煮熟及完成最後嘅工序。我哋提供嘅食物以肉類為主,如果由生煮到熟要約15分鐘,所以我跟導師嘅建議會預熱咗先及切好晒材料,將時間控制喺5至8分鐘內就畀到客人,客人就唔使等太耐。另外,喺食材供應上,現時我都有用緊導師喺堂上介紹嘅供應商,對於唔識門路嘅新手嚟講,會幾有幫助。」

2011201703a.jpg

固定步驟保持品質

課程由從事餐飲業10年的Fire親自教授,課堂上會教授學員製作多款香港本土小食,及有關創業的知識。「我會教整咖喱魚蛋、雞蛋仔及碗仔翅等小食嘅製作方法,亦會教整多款醬汁,當中會講解做生意與屋企煮嘅分別,最好用簡單及有固定步驟嘅方法嚟製作,會容易教導員工及易於保持食物水準。我仲會講解點樣預計材料嘅分量,及保持食物溫度嘅方法等。」

2011201704a.jpg

教寫計劃書

Fire表示創業是一門計算,所以他會詳細教學員寫計劃書,包括風險評估、資金運用、利潤及選址等。「現時以100呎嘅鋪位嚟計算,開業成本約50至60萬,當中食材成本最好控制喺開支嘅25%至30%內,如果唔係好難回本。喺選址上,亦會影響小食嘅種類,如果開喺工廠區內,腸粉、撈麵等飽肚嘅小食會比較好賣;如果多寫字樓客幫襯,就以製作魚蛋燒賣等流程快嘅小食較受歡迎。」

資料來源:青雲路