俗語說酒好不怕巷子深,而豆好一樣可以做到皆知巷聞。在1958年成立的新佛香食品有限公司,一直從事豆品製作及批發,在96年由二代Jeff(羅孟慶)接手,面對着在香港做廠的難題,Jeff不想父親的心血被毀去,一步一步作出改變,把原本只是供給街市的小型工場,變成可以進駐超市,更在07年創立自家品牌壹品,把不同的豆製產品帶到每個市民的手中,成功打造出一個豆品的香港品牌。

17082018FH1

為了不讓父親的心血消失,Jeff接手家族生意,用了三十多年時間,創立出壹品,讓自家的豆製品融入到市民的生活中。

走進位於元朗石崗的新佛香豆品廠,Jeff表示廠房是24小時運作,不斷製作豆腐、豆漿、豆腐花、豆乾及豆卜等不同產品,「我哋嘅產品堅持香港製造,採用非基因改造嘅黃豆,及不加防腐劑及化學物。每個時段都有產品生產,然後送貨畀唔同嘅商戶,產品就夠晒新鮮。」

17082018FH2

Jeff(右)不時會巡視廠房,確保製作過程不會出現問題。

今年48歲的Jeff是新佛香食品有限公司的行政總裁,同時是壹品的創辦人,公司大小事務都親力親為,「平日我都會留喺工廠,監察製作過程,亦會與同事開會,決定市場推廣、產品開發、業務發展等,我哋產品會批發畀街市、零售商及食肆。」

Jeff的父親在1958年在觀塘創立豆腐工場佛香齋,製作豆品供應給街市攤販,其後工場遷至元朗,改名為新佛香,而Jeff自細在豆腐工場長大,「屋企人成日會喺工場做嘢,細個會去玩,但就冇掂過整豆腐。」

17082018FH3

新佛香豆品廠24小時運作,每個時段都會安排生產不同的豆品。

家人返對回廠幫手

在城市大學修讀資訊科技的Jeff,95年畢業後,做了年多的程式編寫員,其後眼見正在打理豆品廠的父親身體漸差,決定接手豆品廠。「當時programmer前景唔錯,喺香港做廠反而係夕陽工業,所以屋企人反對我返廠幫手,但我睇得出阿爸放唔低豆品廠,於是我話:「『我想幫阿爸手』,家人見我好堅持,最後都同意。」

17082018FH4

隨着Jeff的努力,現時新佛香豆品廠每天生產超過10萬件產品,廠中大多是採用自動化設備,以應付生產需求。

為接手豆品廠,對廠內事務都不熟悉的Jeff,決定留廠學藝,「整豆腐係凌晨12點開始,磨豆、隔渣、煮漿、凝固等,早上就出貨畀人,自己會做埋司機,之後又開始浸黃豆,準備夜晚整豆腐。喺工廠工作時間長,當時我直接同啲師傅一齊喺工場留宿,學習製作技巧、生產程序及廠房管理,咁樣就過咗3年。」

攻連鎖飲食集團

當時內地食品大量湧入,豆腐市場也打起了價格戰,為了求存,Jeff要找新的發展路向,「街市只係睇邊個來貨平就入邊個,最終只會變惡性競爭,而大型超市及連鎖飲食集團對豆製品係有需求,價錢未必係第一考慮,對衛生及食品安全會有高要求。我打算向呢個方向發展,將資源放喺食品衞生上,廠房自動化,但凝固及壓榨豆腐依然保留人手處理,以保持質素。」

17082018FH5

現時公司發展漸有規模,Jeff不時與同事開會,討論公司的發展方向,及產品推廣策略。

02年,新佛香開始生產樽裝豆漿,同時亦打開了超市及食肆市場。為了有更好的發展,到07年,Jeff遂成立自家品牌壹品,「之前都係幫人代工豆品,發現做咗幾十年豆腐,冇乜人識新佛香。要有更好嘅發展,有個自家品牌會好啲,加上我哋對豆品嘅質素有堅持,自家品牌可以自己話事。」

連渣煮更有豆味

為了經營壹品,Jeff不斷對豆品作出改善,及推出新產品,「傳統整豆漿會係將黃豆磨成漿,然後隔渣拎去煮,但我試過日本嘅豆漿豆味更濃,原來佢哋會連渣拎去煮,然後先再隔渣,於是我哋轉用呢個方法,加上比例調配,味道會同市面好唔同,熟客一飲就知係我哋壹品嘅豆漿。另外,有客人向我哋建議想食得更健康,於是我哋推出咗有機豆腐、無糖豆漿等產品,畀市民有更多選擇。」

17082018FH6

Jeff認為公司要發展就要開拓不同的市場及產品,於是推出有機豆漿、黑芝麻豆漿,有機豆腐等不同的新產品。

在Jeff的步步經營下,豆品廠上年的營業額超過1億元,他希望把壹品豆漿打造成家傳戶曉的香港品牌,「香港製造嘅食品唔會比外國差,質素會有保證,嚟緊會開發豆腐味嘅沙冰、麵包、雪糕等,仲會開設門市,專售自家嘅豆製產品,畀市民食得健康又放心。

17082018FH7

除了豆品外,壹品亦有推出即食涼粉。

參考來源:ecjobs青雲路