香港的資訊科技行業,比起外國可能未算發展成熟,但應用的層面卻愈來愈廣,不斷進步,故市場對電腦科技人材十分渴求。修讀物理及電腦的Jack,見市場上對電腦編程及網頁設計的培訓課程,內容未能貼近市場需要,費用也難以負擔。故他看準時機以此為創業契機,開設鬍子科技學院,推出價錢實惠,且教授最新編寫網頁內容的課程,讓有興趣的人士報讀。此外,他更為屈臣氐集團、Shiseido及利豐集團等機構提供培訓服務,並為不同品牌製作網頁,現公司年賺百萬。

Jack笑言自己很懶,但看到他鑽研網頁的製作途徑、教學方式及公司宣傳方法所花的努力及時間,可見他對IT行業的熱誠和毅力。

訊科技知識的更新速度日行千里,但市場配套未能跟上步伐,業界人士要保持接觸最新最快的技術確是吃力。鬍子科技學院負責人Jack表示:「好多人都唔知喺邊度接觸到新嘅技術,就算市面上有工具書,但出版得嚟,已經outdated;另外,坊間大部分機構仲教緊好基本又過時嘅內容,好似flash技術,其實apple已經唔支援好耐。新嘅資訊好似網頁動畫、CSS 3及深入嘅wordpress知識,又好難搵嚟學。」即使找到相關課程,價錢卻過於昂貴,未必人人負擔得起。

鬍子科技學院的網站當然都出自Jack的手筆,是現行的成品宣傳,他表示:「頁面加入動畫,可以增加與客人嘅互動性,容易吸引大家睇入面嘅內容。」

今年28歲的Jack ,13年在浸會大學物理及電腦系畢業後,便當上了編程員,創業的契機是來自同事的一次見聞,「有次同事參加咗Rails Girls活動,目的係想推廣女仔都可以做編程員,同事發現活動上有好多人有興趣報讀為期半年嘅網站編程課程,就算費用高至7至10萬都肯報名。如果我哋嘅收費比佢哋低,又教到緊貼市場嘅知識,其實都有得做。」

課堂採用小班教學形式,Jack表示:「學員男女平均,年齡由16至70歲都有,當中有學生、從事銀行、人力資源及設計行業嘅人士。每班約6至7人,學員會容易吸收課程內容。」

自立門戶

Jack於14年自立門戶,開設鬍子科技學院,一邊接網頁設計的工作,一邊開辦與時並進的網頁設計及編程課程,「除咗一般嘅程式編寫技巧外,我仲會教學員用模版製作個人及公司網站、用CSS 3造動畫效果、CMS系統、html運作、Front End外觀與功能關系等深入嘅知識;進階班仲會教砌網頁layout及Back End系統嘅知識,呢啲題目喺坊間都好難學到。」

除了教授網頁課程及為公司作內部IT培訓外,鬍子科技學院還會為機構製作網站,包括外國年輕時裝網上雜誌hashtaglegend及品牌eq:iq。Jack表示:「網頁嘅外觀好重要,簡潔嘅layout會畀到人專業及可信嘅感覺。」

坐言起行的Jack,當天就造了一個網頁,半試驗性質地試市場反應,「喺facebook落廣告冇乜效用,花咗$2,000落廣告,只得一個人報讀;但買google關鍵字,兩星期就有3至4個客,當中竟然有公司客搵我幫手做內部培訓,反應幾好。」

研究關鍵字

於是,Jack着手研究使用google關鍵字的宣傳技巧,「我不斷做統計,邊一啲字眼搜尋率高之餘,報名率都會高,然後秉棄冇咁準確嘅字眼,好似搜尋『網頁設計教學』嘅流量係好高,但報名率低;搜尋『網頁設計課程』嘅報名率就會高啲,我會因而作出調整。」

Jack表示時常保持認識新資訊很重要,每有新發現時,他都會與同事分享,讓大家瞭解並學習最前線的技術。

因有之前工作的實戰經驗,故Jack對網頁廣告設計都有一定心得,「要吸引到客人用新公司嘅服務,就要畀到信心佢哋,所以喺外觀及字眼上都要注意,好似用字要集中放大賣點,同埋要加真實嘅用家意見,增加信任程度。」

在Jack的努力宣傳下,雖然令學員上升約2成,但到真正教班,卻又遇上困難,「坦白講,初時真係教得唔好,因為唔知學員各人嘅程度,有啲連網頁係由一層層組成及每頁URL都唔同,基本知識都唔識,所以唔識點掌握教學內容。」Jack惟有由最根基如html的流程開始教起,「遇有資質好嘅學員,課堂就畀多啲練習佢做;未追上進度嘅就畀多啲練習佢哋喺屋企完成,慢慢就拿捏到因材施教嘅技巧。」

學員Tricia表示:「我從事資訊科技行業, 近年多咗女仔做編程員,我想進修一下網頁設計。我見坊間好多課程都偏向簡易,但呢度嘅課程內容涵蓋範圍大,上堂時會講好多Front End及Back End嘅關係,概念清晰咗好多,對工作上好有幫助。」

教班佔一半生意

現時接公司網頁製作及提供網頁培訓業務各佔一半生意,課程收費比坊間其他同類型機構約平2至3成,Jack表示:「現設有基礎班及進階班,一個月課程每位收費$2,980,共4堂,每月約開6至7班。」

鬍子科技學院自16年起便年賺過百萬,「我會令公司員工及自己,時常保持學習最新嘅科技,例如留意Webdesigner Depot呢類網站,多接觸外國市場所用嘅技術。就算有人抄我哋嘅教班內容,都希望做到最好。」

Jack去年推出《90後的半退休生活》一書,內容是分享科網創業的注意事項及製作網頁的宣傳方法等,他表示出書令公司的曝光率增加,報讀課程的人數明顯有約3成增長。

點入行?

Jack表示在市場上仍需要很多IT人才,故建議想入行者,必需時常留意最新資訊,保持自己的競爭力,「修讀過電腦科目一定有優勢,自學都冇問題, 但要做多啲網頁嘅portfolio畀人睇。」現時Jack年薪約40萬,而坊間的編程員月薪約為$15,000至$17,000。 鬍子科技學院 mtache.com

參考來源:青雲路