香港大廈林立,街道上不時看到工人在高空棚架上工作,不知你們有否看到心驚驚?其實每個棚架也是經由有經驗的師傅搭建,經得起風雨的考驗。80後的Kopo(高寶聰),中五畢業後便加入搭棚業,到現時已有18年搭棚經驗,在14年,他成立寶高工程(香港)有限公司,主力接棚架搭建工程,憑着豐富的經驗,及對紮棚工序的認真態度,為工人提供一個個穩建的工作平台, 搭出屬於自己的一片天。

10102018FH1

入行18年,Kopo憑着認真的態度,及純熟的手藝,令他得到不少搭棚工程。「個棚一定要夠穩陣,工人要喺上面做嘢,安全最緊要。」

 採訪當日,Kopo正在九龍塘的住宅進行棚架視察,「呢度進行緊外牆維修工程,需時約8個月,我哋負責搭棚嘅部分。10平方呎乘10平呎稱為一井,呢度嘅棚架體積有十三井,我哋用咗5日時間搭成,交貨之後,每14日我哋會派人嚟睇個棚架有冇事,竹及蔑有冇磨損,如果有就要進行更換,確保為工人提供一個安全嘅工作平台。」

10102018FH2

Kopo表示以前沒有竹倉,每次搭完棚就要掉。「搭完竹棚嘅竹係可以回收再用,現在我哋有竹倉去擺放,不過竹都有使用週期,約2年就要換批新。」

寶高工程公司主要提供棚架搭建工程服務,身為老闆的Kopo表示:「我哋主要與維修保養嘅工程公司合作,佢哋接到工程後,如果需要搭棚就會搵我哋,好似清洗玻璃、換冷氣、舊樓翻新、商場維修等,所有屋宇商場都會做。我會喺施工前進行評估,然後分配人手,自己都會落場幫手搭棚。」

Kopo表示一個穩固的棚架,除了對師傅有技術的要求外,對竹也有講究,「如果用青色嘅竹紮棚,佢哋太新,入面水分仲蒸發緊,支竹會收縮,棚架間就有空間產生,會容易鬆脫;灰色就代表太老,承托力唔夠;黃色嘅竹已經收晒水,承托力較高,所以每次紮棚前我都會檢查啲竹先再用,因為工人能唔能夠安全工作,就係睇我哋搭得穩唔穩,所以唔可以馬虎。」

10102018FH3

Kopo表示搭棚最好用黃色的竹,承托力最好。

由學徒做起

今年35歲的Kopo, 從事搭棚業已有18年,「自己嘅會考成績唔太好,屋企人叫我去學門手藝謀生,咁啱朋友話識搭棚師傅搵緊學徒幫手,我就咁入咗行。初時工作都係搬搬抬抬,遞工具畀師傅,呢段時間師傅就係睇緊自己勤唔勤力,再決定教唔教我嘢。做咗約半年,先有機會上棚,學習紮棚嘅技巧。」

肯學肯做的Kopo,用了3年時間便考到大工牌做師傅,「搭棚主要分吊棚及排柵,吊棚係指懸空搭建嘅工作棚架,而排柵就要由地面開始搭上去,視乎客戶嘅要求。吊棚嘅難度最高,試過喺40層樓高嘅天台吊落去三十幾樓搭棚,其實做落就唔會驚。」

10102018FH4

Kopo現接大小的搭棚工程,如圖中位於九龍塘的住宅,外圍的棚架搭建便是由他的工程公司負責。

搭棚常常要進行高空工作,雖然每次工作都做足安全措施,但Kopo亦發生過意外。「當時我仲打緊工,有次搬竹時冇發覺對鞋踩到啲油,上咗棚之後就跣腳,失足跌咗落木方,都有成半層樓高。雖然有安全帶冇跌到落地面,但肋骨有少少裂咗,要休息兩個月,呢次之後我就更注重安全嘅工作環境。」

10102018FH5

採訪當日,Kopo到九龍塘視察棚架結構夠不夠穩固,「每14日要嚟睇一次,如果發現竹及蔑有磨損,就要更換。」

為將來開公司

12年,Kopo成家立室,為了將來的打算,令他在14年創立寶高工程,「現在體力及身體都應付到,但諗到之後年紀大,唔想再上棚架先搵到食,於是想建立自己嘅團隊,就決定出嚟成立公司,主力接棚架工程。」

10102018FH6

為了將來,Kopo開設工程公司,現不時要負責處理文件等工作。

創業初期,Kopo表示要半打工半打理自己生意才能糊口,「起初客人唔多,都係自己一腳踢,每日搭棚後,夜晚就處理文書,上單報價等,自己唔擅長,身體又好攰,嗰段時間最辛苦。之後入咗BNI商會,諗住跟啲老闆學點做生意,點知入面有啲老闆見我嘅工作態度及手工唔錯,開始介紹工程畀我,慢慢儲到客。」

現時寶高工程有5名師傅,每月約接80至90單工程,Kopo表示計劃公司有更多不同的發展,「現時寶高工程有5名師傅,每月約接80至90單工程,Kopo表示計劃公司有更多不同的發展,「現時主要係搭竹棚,其實我哋考咗牌,可以搭建金屬棚架,金屬棚架負重較高,而且搭成後可以移動,適合大面積嘅工程,多數係商場工程會用到。希望日後可以接多啲呢方面嘅工作,令公司有所發展。」

10102018FH7

Kopo凡事親力親為,不時親身落場工作,包括將竹運到場地。

參考來源: ecjobs青雲路